Headerbild

7:e Intensivkursen genomförd

2024-05-05 i Allmänt

Nu är NOK:s upplaga 7 av Intensivkurs för vuxna till ända. Till slut blev det 10 nya entusiastiska orienterare som avslutade med ett "kursmästerskap" - en medelsvår bana i Nordansjö. Några härliga spurtdueller fick vi se och några som tog det lugnt och metodiskt. Välkomna in i orienteringens värld alla ni nya NOK:are! [Läs mer...]

Fredag kväll, lördag och söndags kom 10 härliga människor, de flesta utan tidigare erfarenhet av orientering till NOK-stugan för att bli fullfjädrade orienterare. Trots viss skepticism och blyghet i början och frågande miner efter kursledarnas tjat om "passa kartan" och "lyft blicken", och en massa andra okända uttryck, så släppte både skepticismen och blygheten snabbt och efter den avslutande "tävlingen med Sportident och onlineresultat var det bara entusiasm som utstrålades.

Perras utsökta luncher, coachning av Thomas och Jan, kontrollutsättning och -hämtning av Annelie, Ove och Jimmy bidrog till att kursledarna Pia och Johan kunde avsluta kursen på utsatt tid på söndagseftermiddagen.

Nu hoppas vi att alla vill haka på och komma på klubbens träningar och även testa en tävling någon av de kommande helgerna, eller vid tillfälle.

Tack alla för tre fina dagar!

Och här är länken till inbjudan:

Adress

Norbergs OK - Orientering Engelbrektsgatan 73 73831 Norberg